dinsdag 2 april 2013

Partners

Vandaag hebben Roselijn en ik met twee van de drie Rhedense basisscholen een Bibliotheek op school overeenkomst voor 3 jaar ondertekend. Een feestelijk moment, maar vooral voor ons leek het.
De directeuren hadden eigenlijk geen tijd, ze zaten in vergadering bijeen, lieten ons 20 minuten wachten en hadden daarna ook duidelijk niet zo veel ruimte om even door te praten over hoe onze samenwerking in de praktijk vorm zou kunnen krijgen. Zonder onbeleefd te worden, hoor, maar ze hadden geen vragen, het was allemaal wel duidelijk en ze zouden het wel gaan beleven.
Wij vertrokken enigszins ontdaan.
Weer een les in nederigheid. Hoe belangrijk zijn wij echt voor de scholen? Hoe tweezijdig is de samenwerking nu echt? Wij leken hier duidelijk de vragende partij, terwijl de bibliotheek er, als je naar financien kijkt, veel meer geld (en energie) in stopt dan de scholen.
Even slikken. Maar het maakt mij eens te meer duidelijk dat wij in de dagelijkse praktijk onze enorme meerwaarde moeten laten zien. Over een jaar zou ik graag zien dat de scholen aan onze lippen hangen als we de monitor komen presenteren, dat de leerkrachten in de rij staan om de cursus Open Boek te volgen en dat de bovenschoolse directies al hun scholen in de aanbieding hebben om de Bibliotheek op school te gaan opzetten.
Ik overdrijf, maar ik denk echt dat we ons succes in eigen hand hebben! Dus we gaan er voor, of ze er nu zin in hebben of niet!

1 opmerking:

  1. Door op 'opmerkingen' te klikken, kun je hier dus een opmerking maken! Doen!

    BeantwoordenVerwijderen