donderdag 20 juni 2013

Medewerkers

Medewerkers zijn in een organisatie zowel de kracht als de zwakte. Dat geldt ook voor ons. Natuurlijk hebben we ook een goede collectie nodig, en een aantrekkelijke presentatie helpt ook veel, maar de kwaliteit van onze mensen is doorslaggevend en bepaalt uiteindelijk ons succes.Want die medewerker zorgt er grotendeels voor dat een klant terug komt, dat een klant net dat beetje meer krijgt dan 'bij een ander' , dat een klant vertrouwen krijgt in de bibliotheek als partner, en daar ook wat voor over heeft.De medewerker is daarmee ook meteen onze Achilleshiel. Want als de medewerker geen kwaliteit levert, ziek wordt, of gewoon niet beschikbaar is, hebben we een probleem. En dat kun je in kleine teams nog wel opvangen, maar als er een-op-een dienstverlening moet worden geleverd aan bijvoorbeeld scholen, dan wordt dat heel lastig.Dus in deze tijden van grote werkloosheid en crisis, moet ik constateren dat er geen goede, ervaren, direct inzetbare mediacoaches te vinden zijn, die op korte termijn een halve FTe zelfstandig kunnen oppakken.Misschien ook wel wat veel gevraagd . 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten